Velkommen til mit univers - en blandet landhandel med lidt af hvert - lige nu mest håndarbejde

mandag den 28. marts 2011

Så er det slut for i dag, symaskinen er forladt (omgivet af et kreativt kaos) og jeg er meget længere end i morges, selvom intet er færdigt :-) Der var mange ting i gang samtidig, og det er der sådan set stadig, men med et par aftenvagter i denne uge skulle der gerne blive tid til lidt færdiggørelse.

Foreløbig har jeg (næsten) syet en etagekjole til Emma-pigen. Den vækker minder om de nederdele moster Birthe syede til mig og kusinen for 35 år siden, da vi første gang skulle tage toget alene til Jylland. Og HURRA, hun prøvede den inden træning og DEN PASSER !!!! Der er plads til alle muskler, mens den samtidig ser rigtig feminin ud. Og tror I ikke hun allerede har bestilt én til?

To halve puder, et (næsten) tørklæde i patchwork, flytning af lynlås og bindebånd på en anden af Emmas kjoler - det var hvad det blev til i dag, foruden en tur til tandlægen med Marcus og en grundig og hårdt tiltrængt rengøring af køleskabet.

Nu venter 4 tons vasketøj der skal lægges sammen, en spand med strømper til sortering, og så lidt hyggetid med Victor. Har forresten en forunderlig orden i syskuffen, da han i formiddags farvesorterede ALLE mine ruller med sytråd. Og nej, det er ikke noget jeg selv er god til, men nu vil jeg prøve at holde orden et stykke tid.

Det var første gang jeg sad ved mit nye sybord i arbejdsværelset og det fungerede bare perfekt. Glæder mig allerede til onsdag hvor jeg forhåbentligt får tid til at sætte mig til maskinen igen.

2 kommentarer:

  1. Hej rikke.

    Tak for du har meldt dig, som fast læser, af min blog. Derved fik jeg så øje på din fine blog, som jeg har meldt som fast læser på. Fortsat god aften :)

    SvarSlet
  2. Glæder mig rigtig meget til at se hvad du har gang i, det lyder smadder spændende!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...