Velkommen til mit univers - en blandet landhandel med lidt af hvert - lige nu mest håndarbejde

fredag den 25. februar 2011

Julen varer lige til påske

Og derfor vil jeg dele vinterferiens fedeste projekt. Min veninde Gitte, som vi var på ferie med, samler på krybbespil, og lidt fælles brainstorm over en bunke bomuldsgarn førte til at vi ville hækle et helt specielt fingerdukke-krybbespil til hende. Jeg er virkelig glad for resultatet og især for den hjælp jeg fik af Emma og Thea, begge 15 år og mega kreative, når bare de lige får slukket ipoden og finder tiden. Jeg har hæklet Maria, Englen og Jesusbarnet. Emma stod for for Josef og Vismanden og lillefingerhyrden er Theas værk. Pigerne fik frie tøjler og vi har alle hæklet frit fra fantasien. Gitte blev meget glad - og hun har af alle fortjent det.
Hvordan hun så vil klare alle Decembers gøremål, iført disse på venstre hånd, det venter vi spændt på at se senere på året :-)

Rapunzel er på vej, efter samme koncept, men hun strandede i godt skivejr - så nu må vi se hvornår hun bliver færdig. Hun er ellers sød og ideer skortede det ikke på da først vi var i gang. Men som altid er vi landet tilbage i hverdagen, hvor arbejde, vasketøj, træning, skole og "mullioner" andre ting forstyrrer. I næste uge flytter bedsteforældrene ind på skift mens gemalen og jeg vil nyde lidt uventet, men velfortjent ferie. Der er derfor en kortvarig blogpause.

Tak til Randi for den fine Give away jeg vandt, med armbånd og øreringe, lige min stil.

Aften og nattevagt venter forude så måske jeg skulle forlade blogland, søge tilbage til til den virkelige verden og ordne de sidste praktiske detaljer inden det går løs.
Ha' en god weekend allesammen - vi ses igen om en uges tid.

1 kommentar:

  1. Det er da et FULDSTÆNDIG fantastisk krybbespil - One of a kind - I am sure. Og tænke sig at være Gitte i december måned, så SKAL hunjo bare slappe af og nyde julemåneden - højre hånd kan jo så bruges til kram og julegløgg...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...