Velkommen til mit univers - en blandet landhandel med lidt af hvert - lige nu mest håndarbejde

fredag den 25. marts 2011

Jeg løfter sløret...

... for en hundekold fredag. Med indkøbene overstået fra morgenstunden er der nu te på kanden, stearinlys i stagerne og boller til hævning. Og dejlige Emil på 5 år kom til pasning... Han er for forkølet til børnehaven, men ikke mere sløj end at vi skal hygge hele dagen. Heldigt jeg havde fri og fik mulighed for at hjælpe.

Min egen store dreng drager til Frederikshavn efter skole, der er DM i ungdomsbrydning - han er pakket og klar og jeg nåede at få bagt en bunke energibarer i går, så han kan klare sig.

Det er det store hit her i huset, specielt for de to store, der bruger en del tid på sport. Men det hænder at vi andre langer til os når der skal lidt med på farten.

Fik også klaret en anden favorit i går, glem alt om pizzasnegle - her i huset hedder det sandwich. Lav en pizzadej (eller snyd og køb den færdige) En god kødsauce med masser af finthakket grønt spredes ud sammen med revet ost og der lægges et dejlåg ovenpå. Når den er bagt, skæres den i firkanter der pakkes seperat og meget hurtigt forsvinder til madpakker og sport. Det er en god måde at få sikret proteintilførslen i perioder med hård træning.

I eftermiddag har jeg lovet Emma en tur til stof og stil (Et meget farligt sted med en 15 årig krea-tøs) Uhh jeg er begyndt at forberede dankortet på chocket. Hun har vist allerede en del planer for indkøb, og jeg øver mig i argumenter om at stof til tøj, jo faktisk tæller som tøjindkøb og derfor betales af tøjpengene..... Men mon ikke jeg ender med at punge ud for noget af det alligevel?

Her ville jeg gerne have delt billedet af Emma i den skøre kjole hun syede forleden eftermiddag. Det er dejligt at være ung og tro 100% på sig selv - hvem behøver et mønster - jeg retter bare til efterhånden. Den er supersød, ville aldrig passere en eksamen, men hun ser forrygende ud i den og så er den helt unik. Jeg har nu besluttet at hun skal have lov at købe lidt grundmønstre så der er noget at eksperimentere ud fra. Desværre kan jeg ikke finde billedet - det kommer når det dukker op - ligger nok på hendes eget kamera.

Og så vover jeg at løfte sløret for P&S' housewarming gave. Jeg har selv udviklet ideen til bordskånerne og er blevet rigtig godt tilfreds med resultatet - nu håber jeg de falder i god jord.


 

De er hæklet i dobbetl uldgarn og filtet i maskinen. Kanterne er syet med mercericeret bomuldsgarn og de burde nok kunne beskytte mod gryder og andet.

Jeg tror ikke det er de sidste af slagsen, men der er så mange ting i gang lige nu, at det må vente.

I den dejlige sol i går fik jeg tager billeder af et par flere projekter, men de skal lige lidt tættere på modtagerne før de vises her.

Og nu vil jeg bede Emil vaske hænder så vi kan få rulllet nogle rosinboller - imens vil jeg forsøge at glemme at der dømt døgnvagt i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...