Velkommen til mit univers - en blandet landhandel med lidt af hvert - lige nu mest håndarbejde

mandag den 28. marts 2011

overbelastede symaskiner i sigte...

Ganske som ventet blev fredagsturen til Stof og Stil ikke billig - og så på den anden side, var det jo egentlig billigt - der mangler bare lige lidt arbejde før tøjet hænger godt på kroppen.

I går fik vi klippet en del, Emma syede selv et par bukser og i dag vil jeg se om jeg kan nå nogle af de ting jeg lovede at bidrage med. ALT, der skal passe på overkroppen er en udfordring - men efter en del øvelser med konfirmationskjolen sidste år, er jeg ved at få taget på det. Problemet er at tøsen, der ror kajak 6-8 gange om ugen, har en ryg og skuldermuskulatur som en voksen mand, men en fin lille 15 årig barm. Og det betyder at ALT strammer og skal lægges ud både det ene og det andet sted, mens figuren foran stadig skal passe.

Hun skal på træningslejr 14 dage omkring påsken - og en tur til Cannes kræver lidt sommertøj, også selvom man mest skal være iført ro tøj. Så det er bare om at komme igang.

Jeg har også endelig fundet en metode til at få syet alle mine sekskanter sammen. Udfordringen lå i at møsteret skal være tilfældigt, men at farverne skal fordeles nogenlunde jævnt. Hver gang jeg har haft lagt det op, kommer der gæster, er der nogen der træder i det, eller lignende. Og det er svært at finde tid til at klare det hele samme dag.

Nu har jeg sat dem allesammen fast på et stykke stof i det ønskede mønster og så er det blevet både til at pakke sammen og rent faktisk også transportabelt. Mon ikke sjalet så snart kan være klar til kolde forårsdage? Jeg håber.

Men det var symaskinen der kaldt, så jeg vil se om der kan blive plads til min lille forkølede Viggo i gæstesengen og så skal der produceres.

Ha en god mandag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...