Velkommen til mit univers - en blandet landhandel med lidt af hvert - lige nu mest håndarbejde

onsdag den 29. december 2010

Julen varer lige til påske...

NEJ det gør den ikke her. Lige så meget som jeg hygger mig med alle julerierne i december, lige så glad er jeg når det er pakket sammen og vi er klar til starte det nye år. Og datteren, der skal holde fest her nytårsaften, er enig - Ingen juletræ i stuen på årets sidste dag.

Så i dag er det tid til at fjerne al pynten fra træet og lægge det hele pænt sammen - tror jeg venter med nisserne der bor rundt i stuene til i morgen. Jeg har lige benyttet lejligheden til et par fotos af tidligere jules pynt, noget af det der hver år vækker gode minder når træet pyntes. Jeg elsker når træet udelukkende er pyntet med ting der er hjemmelavede eller fortæller en god historie. Dette er bare et udpluk.

En engel fra Anja

Fra min mor boede i Moskva


Engel fra min mor i 2003


Et at Emmas tidlige arbejder


Fra en pastelfarvet jul


Victors Pinocchio købt i Pisa da han var tre år og troede at alt der kunne hænge var julepynt



Finns eneste bidrag - fra hans pure ungdom


Oldefarmors mellemlægsservietter


Nabo-Ingers håndmalede klokker

Jørgen har drejet klokken


 
Fra mine patchwork dage




Susannes snemand fra en
orkis jule-bytte-leg

Og selvfølgelig juletræstæppet fra min fars barndom med noget så utraditionelt som zebraer og giraffer...

Har ikke løst gåden med at placere billederne pænt - så bær over med mig - forestil dig at de hænger på træet og derfor mangler den perfekte symmetri.... 

1 kommentar:

  1. Super fint julepynt. Mht billederne sidder jeg også og hiver mig lidt i håret over det nogengange.
    Kh Vibeke

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...