Velkommen til mit univers - en blandet landhandel med lidt af hvert - lige nu mest håndarbejde

torsdag den 13. januar 2011

Bunken vokser


Er i fuld gang med nytårsfortsættet og holder mig (modstræbende) til færdiggørelse af igangværende projekter. To pudestykker er færdige, men mangler montering, Emmas vest skal lige have den sidste finish og så er der sekskanterne...

Ideen var et sjal i hæklede sekskanter, der skulle eliminere den store bunke af strømpegarnsrester der havde ophobet sig. Undervejs har der været mange tanker om hvad det også kunne blive (tæppe, tørklæde, taske og mere skøre varianter) men nu er jeg vist tilbage til tanken om et sjal. Det bliver MEGET farverigt, da jeg primært har strikket baby- og børnesokker i glade farver. Lidt crazy måske, men efterhånden som bunken vokser ser det faktisk lovende ud.
Nu er der så bare sket det sædvanlige at jeg begynder et projekt for at opbruge restegarnet, projektet breder sig og pludselig har jeg ikke rester nok og skal til at investere. Så nu er jeg gået på tiggergang efter flerfarvet strømpegarn hos veninder og kolleger :-)
 Det er IKKE første gang mine resteprojekter ender sådan. 

Ellers er jeg glad for at have fået lidt flere læsere og er begyndt at spekulere i min første give away - det skal være noget hjemmegjort, men har ikke taget nogen endelige beslutninger endnu.

2 kommentarer:

  1. Hej Rikke. Tak for besøget på min blog, heldigt nok, for så kunne jeg da lige melde mig som fast læser her!
    Jeg har gang i en del hæklede projekter, så mit sjal skal ikke hækles, ideen er ellers ret god :-) Så mange tak for det! Dit hæklede sjal ser ellers ret lækkert ud, det kunne jeg godt tænke mig at se i dets helhed!
    KH

    SvarSlet
  2. Uh ja, den montering er aldrig sjov, jeg skal også lave aftaler med mig selv for at få det gjort ;-) Sekskanterne ser lovende ud, er spændt på at se hvad det ender som :-)
    - og hyggelig blog du har, forresten, tror jeg slår mig ned her!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...